Ali Rıza TABAN YAZAR
TİCARET ODASI’NIN MUTFAĞI
Ali Rıza TABAN
2026-06-23
Ticaret Odası’nın mütevazı mutfağında bir dönemin başbakan
yardımcısı ile yenilen ıspanak yemeğinden önce, ıspanağın faydaları.
Ispanak sebze olarak hafife alınsa da Türk mutfaklarında
hatır sahibi bir yemek çeşidi.
Ekonomik, sağlıklı ve doğal.
Toprağın olduğu her ortamda da yetişir.
Sağlıklı: Mesela çok güçlü bir antioksidandır. Ayrıca gözü
korur, sindirim sistemini destekler, kalbi korur, kanser önleyicidir, kemikleri
güçlendirir ve kan basıncını destekler.
Ispanak çeşitli yemeklere de elverişli bir sebze. Çok sayıda
çeşitli yemek yapılıyor ıspanaktan.
Gene mutfaklarda pek aranmayan pırasada, ıspanaktan farklı
değildir.
Pırasa da ekonomik ve faydalıdır.
Antioksidandır.
Koruyucudur.
Sindirim sistemini düzenler.
Pırasa yemeği, pırasa böreği, pırasa dolması en bilinen
yemek çeşitleri arasındadır.
Ekonomik olması sebebiyle ıspanak ve pırasa daha çok ev
mutfaklarının yemeği olarak bilinir bizde. Bu arada işyerlerinde, işyerleri
kadar olmasa da mutfağı olan resmi dairelerde, kurum ve kuruluşlarda da ıspanak
ve pırasadan yemekler yapılır.
TİCARET ODASI’NDA ISPANAK YEMEĞİ
Ticaret Odasının mutfağı son derece mütevazı ve ekonomik bir
mutfak olarak bilinir. Mesela; Oda’nın mutfağında zengin çeşit pahalı yemekler pek
yapılmaz. Personel için önceden belirlenen günlük menü neyse, herkes için yemek
odur. Yönetim Kurulu üyeleri ve gelen misafirler için özel yemekler yapılmaz.
Gene misafirler için şehirdeki ünlü restoranlara Oda hesabından da kebap
siparişleri verilmez. Oda yönetiminin her alanda olduğu gibi, bu alanda da
ekonomik davrandığı ve israftan kaçındığı biliniyor.
Bizimde o mutfakta birkaç kere, yemek yemişliğimiz oldu. En
son 1.5 ay kadar önce başkan Selçuk Öztürk’le baş başa oturup, halk arasında
Türlü olarak bilinen orta direk işi yemekten yemiştik.
KTO’ da geçmişte sürpriz konuk, başbakan yardımcısı Tuğrul
Türkeş.
Tuğrul Türkeş başbakan yardımcılığı döneminde çeşitli
temaslarda bulunmak üzere Konya’ya gelir. Ticaret Odası Başkanı Öztürk’e,
Türkeş’in Odayı da ziyaret edeceği bildirilir. Ziyaret vakti öğleyin yemek
vaktine denk gelir. Yemek, yenilecektir. Başkan Öztürk prensibini bozmaz.
Misafirini yemek için alıp dışarıya götürmez, dışarıdan da yemek siparişi
verilmez. Birlikte Oda’nın yemek hanesine geçilir. O günkü menü çorba, yoğurt ve
ana yemek olarak da ıspanaktır.
Başbakan yardımcısı Tuğrul Türkeş önüne getirilen ıspanak
yemeğini afiyetle yer. Yemeği beğendiğini söyleyen Türkeş, ikinci bir tabak
daha ister ve onu da yer.
Mesele; Oda yönetimi açısından, tam olarak eşitlik ve
prensip meselesidir.
O prensip; zaman ve insana göre değişmiyor.
İyi ki değişmiyor.
ETİKETLER: konya, postası, gazete, dergi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
YORUM YAP