Başkan Altay, Şeb-i Arus Törenleri İçin Uluslararası Heyetleri Ağırladı
Büyükşehir Taş Bina’da gerçekleştirilen buluşmada, Başkan Altay, Konya'nın Şeb-i Arus bereketiyle dünyanın dört bir yanından gelen misafirleri ağırlamaya devam ettiğini ifade etti. “Nazik ziyaretleriniz için teşekkür ederim,” diyerek misafirlere hoş geldin dedi.
Ziyaret sırasında Polonya Müslümanları Müftüsü Tomasz Miśkiewicz, Konya'nın tarihi ve dini önemine dikkat çekerek, “Türkiye’de İslam’ın kalbinin attığı yerlerden birisiniz,” diye konuştu. Saraybosna Belediye Başkanı Samir Avdić de, Konya’nın Saraybosna ile kardeş şehir olduğunu hatırlatarak, “Konya, Saraybosna ve Bosna-Hersek için çok şey yapmış bir şehir. Burası bizim evimiz gibi; Hz. Mevlana’yı anma etkinlikleri için burada olmaktan çok mutluyuz,” dedi.
Ziyaretin ardından heyet, Taş Bina Konya Dijital Tanıtım Merkezi’ni ve yeni açılan Siyer Sergisi’ni gezerek, Başkan Altay’dan bilgiler aldı. Sergi, Peygamber Efendimizin hayat yolculuğunu anlatan önemli bir çalışma olarak öne çıkıyor.
Başkan Altay, uluslararası misafirleri sıcak bir şekilde ağırlamanın gururunu yaşarken, Konya’nın kültürel ve tarihi değerlerini paylaşmaya ve dostluk köprüleri kurmaya devam ediyor.